Domain Name VS Brand

Domain Name VS Brand

Δημιούργησα μια νέα ιστοσελίδα ή ένα e-shop.
Αγόρασα το αντίστοιχο domain name.
Γιατί πρέπει να κατοχυρώσω και την μάρκα, αφού αγόρασα το domain name;

Domain name και εμπορικό σήμα (Μάρκα ή brand) είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Έχετε ανάγκη και τα δύο για διαφορετικούς λόγους.

Domain Name VS Brand - Online Law

Αγορά Domain Name

Τι είναι το Domain Name ?

Στο διαδίκτυο, το όνομα τομέα σας είναι η μοναδική σας ταυτότητα. Κάθε άτομο, επιχείρηση ή οργανισμός που σχεδιάζει να έχει παρουσία στο διαδίκτυο πρέπει να επενδύσει σε ένα όνομα τομέα. Έχοντας το δικό σας όνομα τομέα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα και επαγγελματικές διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα δώσουν στην επιχείρησή σας μια πιο επαγγελματική εμφάνιση.

Εγγραφή ή αγορά ενός τομέα ?

Ενώ η κοινή ορολογία είναι ότι “αγοράζετε” έναν τομέα, στην πραγματικότητα μοιάζει περισσότερο με τη μίσθωση του από κάποιον “καταχωρητή”. Ένας “καταχωρητής” είναι μια εταιρεία εξουσιοδοτημένη να καταχωρεί τομείς εξ ονόματός σας και να τις πουλάει σε εσάς. Για παράδειγμα, ένας από τους μεγαλύτερους καταχωρητές τομέα είναι το GoDaddy.

Μπορώ να αγοράσω για πάντα ένα domain name?

Αυτός είναι ακόμα ένας μύθος! Δεν μπορείτε να αγοράσετε ένα όνομα τομέα για πάντα. Ωστόσο, μπορείτε να ανανεώνετε συνεχώς την εγγραφή για να διατηρήσετε τον έλεγχό της.

Αν αγοράσω ένα domain name, μπορώ να το χρησιμοποιήσω οποιαδήποτε στιγμή και για οποιαδήποτε δραστηριότητα ?

Το όνομα τομέα (domain name) προσφέρει δικαιώματα όχι από τη στιγμή της κράτησης (αγοράς του), αλλά από την εκμετάλλευσή του (δημιουργία online ενεργού ιστότοπου). Επίσης αν κάποιος έχει κατοχυρώσει την εμπορική ονομασία για την συγκεκριμένη δραστηριότητα για την οποία θέλετε να χρησιμοποιήσετε κι εσείς το όνομα τομέα, υπάρχει πρόβλημα. Αν για παράδειγμα αγοράσετε το όνομα kotoula.gr και θέλετε να πουλάτε κοτόπουλα, ενώ κάποιος έχει κατοχυρώσει την επωνυμία Kotoula για την δραστηριότητα αυτή, πριν από εσάς. τότε έχετε πρόβλημα.

Domain Name VS Brand - Online Law

Κατοχύρωση εμπορικού σήματος

Τι είναι η μάρκα (εμπορικό σήμα ή brand)

Η μάρκα είναι το άθροισμα των συνειδητών και ασυνείδητων συνειρμών που κάνει κάποιος για αυτήν όταν την φέρνει στο μυαλό του. Για να διαφοροποιηθεί η μάρκα χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ονομασία, ένα λογότυπο ή κάποιο ηχητικό σύμβολο, στοιχεία τα οποία μπορεί μια επιχείριση να κατοχυρώσει, ώστε να εξασφαλίσει την πλήρη κυριότητα και το απόλυτο δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης.

Ποιο είναι το όφελος ?

Το εμπορικό σήμα είναι ένα περιουσιακό στοιχείο που σας αποφέρει εισοδήματα από την εκμετάλλευση του ή ακόμα μπορεί να αποτιμηθεί και να πουληθεί ανά πάσα στιγμή.

Αν αγοράσω ένα εμπορικό σήμα, μπορώ να το χρησιμοποιήσω οποιαδήποτε στιγμή και για οποιαδήποτε δραστηριότητα ?

Σε αντίθεση με το όνομα τομέα (domain name) που προσφέρει δικαιώματα όχι από τη στιγμή της κράτησης, αλλά από την εκμετάλλευσή του (δημιουργία online ενεργού ιστότοπου), το εμπορικό σήμα προσφέρει άμεση προστασία μόλις κατατεθεί.

Με άλλα λόγια, αν δεσμεύσετε ένα domain name την 1η Ιανουαρίου 2019, εν αναμονή του επίσημου λανσαρίσματος του e-shop σας την 1η Απριλίου 2019, διατρέχετε μεγάλο κίνδυνο στο μεσοδιάστημα των 3 μηνών που μεσολαβούν, να καταθέσει κάποιος αίτημα κατοχύρωσης εμπορικού σήματος, το οποίο αν και έχει κατατεθεί μετά την ημερομηνία κράτησης του domain name, δίνει το δικαίωμα στον κάτοχο του να αντιταχθεί στην εκκίνηση και στην εκμετάλλευση του e-shop σας.

Στην περίπτωση μιας διεθνούς πλατφόρμας Web, η καταχώρηση τόσο των κοινοτικών σημάτων (που καλύπτουν τις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και όσο και η αντίστοιχη σε διεθνές επίπεδο μπορεί επίσης να επιτρέψει την προστασία της ονομασίας, τον απαραίτητο χρόνο για την ανάπτυξη του project σας (η μετάφραση της πλατφόρμας Web στις γλώσσες των στοχευόμενων κρατών). Η κατάθεση των εμπορικών σημάτων επιτρέπει και πάλι να αποφευχθεί η αναπαραγωγή από τρίτους που θα καταθέσουν το σήμα πριν η πλατφόρμα Web αναπτύξει μια πραγματική δραστηριότητα σε μια συγκεκριμένη χώρα (γλώσσα του τόπου, χρησιμοποιούμενο νόμισμα …), διευκρινίζοντας ότι η νομολογία θεωρεί ότι η απλή προσβασιμότητα του δικτυακού τόπου στο κράτος του οποίου κατοικεί ο καταναλωτής, είναι ανεπαρκές για να θεωρήσει ότι ο επαγγελματίας κατευθύνει τις δραστηριότητές του εκεί.

Συμπέρασμα

Στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή, κάθε σοβαρό επιχειρηματικό βήμα πρέπει να ξεκινάει από την ταυτόχρονη κατοχύρωση εμπορικού σήματος και αγορά domain name, ώστε να προσφέρει ολοκληρωμένη λύση στην σωστή εκμετάλλευση της εμπορικής σας δραστηριότητας, απαλλάσσοντας σας από μεγάλα νομικά έξοδα στο μέλλον.

Χρησιμοποιώντας αυτή τη φόρμα σχολίων συμφωνείτε με την αποθήκευση και διαχείριση των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Στην Online Law δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το απόρρητό σας, σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Χρησιμοποιώντας αυτή τη φόρμα σχολίων συμφωνείτε με την αποθήκευση και διαχείριση των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Στην Online Law δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το απόρρητό σας, σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου μας.