9 Σημεία που κάνουν το Brand το σημαντικότερο περιουσιακό σας στοιχείο

9 Σημεία που κάνουν το Brand το σημαντικότερο περιουσιακό σας στοιχείο

Πολλοί άνθρωποι σήμερα μιλούν για τις μάρκες ως εντυπώσεις: Η επωνυμία σας είναι αυτό που λένε οι οι άνθρωποι για το brand σας όταν δεν είστε μπροστά. Η μάρκα είναι το άθροισμα των συνειδητών και ασυνείδητων συνειρμών που κάνει κάποιος για αυτήν όταν την φέρνει στο μυαλό του.

Όλοι αυτοί οι ορισμοί περιγράφουν τα πλεονεκτήματα ενός ισχυρού εμπορικού σήματος. Αλλά το κρίσιμη σημείο είναι ότι η μάρκα πρέπει να είναι κάτι πολύτιμο που μια επιχείρηση κατέχει, επωφελείται από αυτό ή έχει χρησιμοποιήσει και κυρίως να είναι ένα ατού που δημιουργεί πραγματικά εισόδημα.

Για αυτό τον λόγο :

  1. Μια μάρκα πρέπει να είναι απτή – πρέπει να υπάρχει κάτι που μπορεί να προσδιοριστεί και κάτι τέτοιο, είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία, πρέπει να έχει αξία.
  2. Πρέπει να υπάρχει ένα διακριτικό και βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο – ένα εμπορικό σήμα απαιτεί ένα αποδοτικό και ανταγωνιστικό μοντέλο προκειμένου μπαίνοντας στην αγορά να απαντήσει σε κάποια ανάγκη.
  3. Μια μάρκα πρέπει να διαφοροποιηθεί από τις υπόλοιπες για να ευημερήσει.
  4. Μια μάρκα πρέπει να είναι ορατή στους ανθρώπους που έχουν σημασία γι’ αυτήν – πρέπει να πληρεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις προκειμένου να κερδίσει και να διατηρήσει την προσοχή του κοινού.
  5. Μια μάρκα πρέπει να μπορεί να συνδεθεί με τους ανθρώπους τους οποίους επιδιώκει να κερδίσει – έτσι πρέπει να έχει μια προσωπικότητα που τους προσελκύει και να πει μια ιστορία για την οποία οι άνθρωποι θέλουν να ακούσουν περισσότερα.
  6. Μια μάρκα υπάρχει για να αποκτήσει περιθώριο κέρδους πέρα από την τρέχουσα τιμή της αγοράς – και ένα εμπορικό σήμα που δεν το κάνει αυτό εντάσσεται στις τάξεις των εμπορευμάτων και όχι του brand.
  7. Πρέπει να δημιουργήσει προσδοκίες – και αυτές οι προσδοκίες πρέπει να στηρίζουν τις υποσχέσεις που κάνει το brand και να αντικατοπτρίζονται στις αξίες που το διέπουν.
  8. Τα εμπορικά σήματα πρέπει να καταγράφουν το τι είναι μέσω μιας διακριτικής ταυτότητας σε μια πλήρη γκάμα σημείων επαφής – οι μεγάλες μάρκες συμβολίζονται με τρόπους που οι άνθρωποι αναγνωρίζουν με όλες τις αισθήσεις.
  9. Μια μάρκα πρέπει να προσφέρει εμπειρίες γύρω από τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που προσφέρει, ώστε να δημιουργεί εμπιστοσύνη, σύνδεση με το ακροατήριό της και διάκριση σε σχέση με τα άλλα brands.

Ενώ τα χαρακτηριστικά αυτά θα είναι γνωστά σε πολλούς, οι συνέπειες είναι ευρείες:

  • Μια μάρκα χρειάζεται όραμα, αλλά δεν μπορεί να είναι μόνο ένα όραμα. Εάν δεν υπάρχει τίποτα απτό με την έννοια ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, τότε υπάρχει μόνο μια έννοια. Ομοίως, ένα εμπορικό σήμα χρειάζεται μια ισχυρή ιδέα, αλλά δεν είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς πως έχει την αποκλειστικότητα αυτής της ιδέας, όσο μεγάλη κι αν είναι. Δεν υπάρχει κανένα εμπορικό σήμα που να κατέχει αποκλειστικά για παράδειγμα το συναίσθημα της αγάπης, αποκλείοντας όλους τους άλλους. Μια μάρκα μπορεί μόνο να είναι μια ερμηνεία αυτής της ιδέας.
  • Μια μάρκα είναι μόνο τόσο ισχυρή όσο το επιχειρηματικό μοντέλο που την οδηγεί. Αν δεν υπάρχει τρόπος να κυκλοφορήσει στην αγορά, δεν υπάρχει εμπορικό σήμα.
  • Τα brands κάνουν μια συνειδητή προσπάθεια να ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές τους και το κάνουν με βάση μιας “εξίσωσης αξίας” που οδηγεί στην επιλογή και αγορά του brand. Αν έχετε ένα προϊόν στην αγορά που είναι το ίδιο με αυτά των άλλων και ο μόνος λόγος που έχετε μερίδιο αγοράς είναι η χαμηλότερη τιμή, δεν πρέπει να ζείτε στην πλάνη ότι έχετε ένα brand. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να υπάρχει μια “εξίσωση προϋπολογισμού” που οδηγεί στην αγορά του προϊόντος σας, δεν υπάρχει όμως “εξίσωση αξίας”. Αυτό είναι το λάθος που πολλές εταιρείες συνεχίζουν να κάνουν.
  • Στην πραγματικότητα, η δύναμη ενός εμπορικού σήματος μπορεί να κριθεί από την τιμή πώλησης του. Με εξαίρεση τις εταιρείες που είναι προσανατολισμένες σε ένα μοντέλο challenger και εστιάζουν συνειδητά σε ολόκληρο το επιχειρηματικό τους μοντέλο σε αυτό (π.χ. Virgin), οι υπόλοιπες εταιρείες που πωλούν σε χαμηλότερες τιμές, το κάνουν γιατί η “εξίσωση αξίας” δεν επιτρέπει να ζητήσουν υψηλότερη τιμή. Ακόμα και τότε όμως, οι μάρκες που δραστηριοποιούνται με μοντέλο challenger αναμφισβήτητα είναι πολλά περισσότερο από την τιμολόγηση τους – είναι τρόπος, εμπειρία και προσωπικότητα.
  • Αν κανείς δεν σας βλέπει σε μια αγορά επειδή δεν υπάρχει καμπάνια συνεχούς ενημέρωσης για εσάς, δεν είστε εμπορικό σήμα γιατί δεν λειτουργείτε ως περιουσιακό στοιχείο. Ομοίως, αν δημιουργήσετε ντόρο γύρω από το όνομα σας μέσω μιας δράσης ή ενός σκανδάλου στα κοινωνικά μέσα, δεν έχετε ακόμα ένα εμπορικό σήμα – γιατί είστε απλά ένας διάττοντας αστέρας. Εάν δεν μπορείτε να επωφεληθείτε από αυτό ουσιαστικά και να το κάνετε εφαλτήριο, θα επανέλθετε γρήγορα στην ανωνυμία.
  • Η εμπειρία δεν είναι υπηρεσία. Όμως, η εξαιρετική εξυπηρέτηση είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή εμπειρίας στον πελάτη. Εάν παρέχετε αυτό που οι άνθρωποι περιμένουν, κάνετε μόνο ό, τι αναμένεται. Εάν έχετε βρει έναν τρόπο να πουλάτε που να κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να μιλούν σε άλλους, έχετε δημιουργήσει μια εμπειρία. Όπως αποκαλύπτει η Denise Lee Yohn “οι 7 στους 10 έμποροι πιστεύουν ότι η επένδυση στην εμπειρία των πελατών είναι πιο αποτελεσματική από την επένδυση στις επικοινωνίες Marketing, αλλά μόνο το 13% πιστεύει ότι η εταιρεία τους “υπερέχει” στην καθημερινή εμπειρία των πελατών και ταιριάζει με το τι υπόσχεται η μάρκα τους “. Και φυσικά δεν έχει νόημα να προσφέρετε μια πραγματικά ιδιαίτερη εμπειρία εκτός αν έχετε κάνει τους ανθρώπους ενήμερους για το εμπορικό σήμα, πράγμα που σημαίνει δημιουργία εμπιστοσύνης και επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.

Συμπέρασμα

Οι ιδέες πίσω από ένα εμπορικό σήμα, η επένδυση που γίνεται για να είναι αναγνωρίσιμο και να έχει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, σας διασφαλίζουν την ύπαρξη ενός πραγματικού περιουσιακού στοιχείου που σας αποφέρει εισοδήματα από την εκμετάλλευση του ή ακόμα μπορεί να αποτιμηθεί και να πουληθεί ανά πάσα στιγμή.

Το εμπορικό σήμα είναι ένα περιουσιακό στοιχείο που απαιτεί μεγάλη επένδυση και συνεχή οικοδόμηση. Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος, που σας εξασφαλίζει την πλήρη κυριότητα και το απόλυτο δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης.

Αν χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες κάντε κλικ εδώ

Αν θέλετε να κατοχυρώσετε το σήμα ή την εμπορική ονομασία σας, καλέστε μας στο 210 95 777 95 ή ζητήστε προσφορά κάνοντας κλικ στο “Ζητήστε προσφορά”.

Χρησιμοποιώντας αυτή τη φόρμα σχολίων συμφωνείτε με την αποθήκευση και διαχείριση των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Στην Online Law δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το απόρρητό σας, σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Χρησιμοποιώντας αυτή τη φόρμα σχολίων συμφωνείτε με την αποθήκευση και διαχείριση των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Στην Online Law δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το απόρρητό σας, σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου μας.